Бюджетні ігри арцизької мерії, або де в Бессарабії найдорожча плитка

21 грудня 2017 року Арцизька міська рада затвердив бюджет міста, передбачивши 574 510 грн. на «Капітальний ремонт тротуару по вул. Будівельників №3-№23» в розділі «Організація благоустрою населеного пункту» бюджету розвитку. Фактично, депутатами були закладені кошти на ремонт тротуару біля арцизької школи №1

4 червня 2018 року виконавчий комітет Арцизької міської ради своїм рішенням №247 затвердив робочий проект «Капітальний ремонт тротуару по вул. Будівельників №3-№23 в м. Арциз, Одеська область» з загальною кошторисною вартістю 735 348 грн., самоправно завищивши бюджетні призначення на 160 838 грн.

Очевидним є, що працівники арцизької мерії, які приймали участь в підготовці документації для розробки робочого проекту «Капітальний ремонт тротуару по вул. Будівельників №3-№23 в м. Арциз, Одеська область», та не встановили для проектанта кінцеву суму в межах бюджетних призначень, в даному випадку – або перевищили службові повноваження, або допустили злісну недбалість (в залежності від наявності умислу в діяннях).

Більш того, судячи з відеотрансляції засідання виконавчого комітету Арцизької міської ради від 04.06.2018, особисто Арцизький міський голова Володимир Міхов та посадова особа, що був доповідачем на виконкомі відносно проекту рішення №247, ввели в оману членів виконкому, оскільки не вказали, що рішення, за яке ті голосують, не відповідають бюджетним призначенням, визначеним в рішенні міськради № 847-VIІ від 21.12.2017 «Про бюджет міський бюджет на 2018 рік».

Через 10 днів після виконкому, 14.06.2018, на сесії Арцизької міської ради приймалось рішення № 1009-VIІ щодо коригування бюджету міста, але жодних коригувань в бюджет розвитку відносно вартості капітального ремонту тротуару по вул. Будівельників №3-№23 не проводилось.

А напередодні сесії, 11.06.2018, Арцизький міський голова Володимир Міхов уклав з ТОВ «Єко Агро Трейд» (ЄДРПОУ 41356008) договір підряду №6 на капітальний ремонт цього тротуару, зміст якого свідчить про наступне:

по-перше, договір мав тверду ціну 562 905 грн., в межах бюджетних призначень і нижче вартості робочого проекту, затвердженого арцизьким міськвиконкомом. Отже, арцизький мер Міхов, підписуючи договір, усвідомлював персональну відповідальність щодо необхідності суворого дотримання вимог Бюджетного кодексу України і вирішив не ризикувати;

по-друге, в доповненні 2 до договору, яке має найменування «Договірна ціна на будівництво «Капітальний ремонт тротуару по вул. Будівельників №3-№23 в м. Арциз, Одеська область», що здійснюється в 2018 році», вказано, що договірна ціна є твердою і визначена згідно з Державним стандартом України ДСТУ Б Д.1.1-1-2013 «Правила визначення вартості будівництва». Крім того, тут наведено калькуляцію витрат в цінах станом на 07.05.2018, згідно з якою вартість робіт складає 562 905 грн.

Враховуючи це, раптове підвищення вартості робіт «Капітальний ремонт тротуару по вул. Будівельників №3-№23 в м. Арциз, Одеська область» на 172 443 грн. (або на 23%) – з 562 905 грн. станом на 07.05.2018 до 735 348 грн. станом на 06.06.2018 – вказує на умисну фальсифікацію відомостей в робочому проекті, затвердженому рішенням арцизького міськвиконкому №247, для подальшого заволодіння бюджетними коштами;

по-третє, в доповненні № 4 до договору «Графік виконання робіт по капітальному ремонту тротуару по вул. Будівельників, №3-№23 в м. Арциз, Одеська область», як і в пункті 4 договору вказано кінцевий строк виконання робіт – 31.07.2018 року. Одночасно, тут деталізується об’єкт робіт – «заміна покриття площею 1087,2 кв.м». Також слід звернути увагу на примітку: «графік робіт і витрати будуть коригуватись в залежності від фінансування». Тобто, за наявності твердої ціни договору обумовлюється схема, за допомогою якої можливо підвищити вартість робіт за умови несвоєчасного розрахунку з підрядником. Ця схема – ні що інше, як схема нанесення збитків бюджету міста Арциз за умови умисного затягування розрахунків, які повинні проводитись працівниками міськради. Адже інших умов для підвищення ціни цей договір не передбачає;

в-четвертих, встановлений договором порядок розрахунків передбачає авансування підрядника на суму 168 871,50 грн. Поетапне фінансування виконаних робіт не передбачено, враховуючи їх не тривалість – 1,5 місяці з 14 червня по 31 липня 2018 року.

Водночас, перевірка казначейських платежів Арцизької міської ради в рамках цього договору підряду показала, що крім авансування, 24 липня 2018 року (тобто за тиждень до закінчення строку договору) підрядній організації ТОВ «Єко Агро Трейд» був здійснений платіж на суму 220 674,1 грн. за неповний обсяг робіт. Це свідчить, що підрядник в особі Арцизького міського голови Володимира Міхова заздалегідь обсудив з підрядник неповне виконання робіт при первинних умовах договору, що, в свою чергу, підтверджує наявність умисного зговору арцизького мера з третіми особами для здійснення злочину.

Так, 2 серпня 2018 року, тобто після закінчення строку дії договору з ТОВ «Єко Агро Трейд» в ЗМІ та соціальних мережах були оприлюднені відомості, що капітальний ремонт тротуару по вул. Будівельників №3-№23 в м. Арциз завершений не був. Натомість в окремих місцях, де виконання робіт не передбачалось, було пошкоджено існуюче бетонне покриття, а чиновники арцизької мерії навіть не спромоглись звернутись до правоохоронних органів з приводу нанесення шкоди майну територіальної громади.

https://bessarabia.in.ua/wp-content/uploads/2018/08/0-02-04-502b8fa55b4f653acdcfd55661bb0c3d4cf88d32acdb84246657475dad32bac1_full-1-600x800.jpg

https://bessarabia.in.ua/wp-content/uploads/2018/08/0-02-04-5e34b8503716e25ec92a6113efeea38f79ec20b9444f4341be167feb82947b60_full-1-600x800.jpg

В той же час, місцевими жителями були зафіксовані факти руйнування плитки, укладеної ТОВ «Єко Агро Трейд» в рамках договору підряду з арцизькою мерією, як приклад:

https://bessarabia.in.ua/wp-content/uploads/2018/08/0-02-05-7007bd18f730ee373a5b6ce55cccbecf2f85616d7a7a43fe625a0e80ed6394a4_full-600x800.jpg

Проте, не виявлено будь-яких підтверджень того, що Арцизька міська рада, як замовник робіт, склала дефектний акт чи виставила претензію підрядній організації. Також відсутні відомості, що підрядна організація сплатила пеню замовнику в розмірі 0,1% вартості невиконаних робіт, після закінчення терміну виконання робіт, за кожен день затримки, як це передбачено пунктом 8.4 договору підряду №6 від 11.06.2018.

Більш того, в договорі підряду замість вимоги відповідності робіт будівельним нормам, передбачено вимогу відповідності робіт санітарним нормам, що ставить під сумнів можливість оскаржити в суді неякісне виконання робіт підрядною організацією.

Втім, цей факт свідчить, що сторона договору – замовник в особі Арцизького міського голови Володимира Міхова – умисно передбачив такі умови договору, які будуть сприяти іншій стороні договору в суді у разі наміру заставити замінити неякісні матеріали чи переробити недоліки.

Незважаючи, що підрядник порушив умови договору, не виконавши його у встановлений термін, і використовував для виконання робіт матеріали з дефектом, Арцизький міський голова Володимир Міхов, під час сесії Арцизької міської ради 14 серпня 2018 року, намагався ввести в оману депутатів і настійно вимагав передбачити збільшення бюджетних призначень на «Капітальний ремонт тротуару по вул. Будівельників №3-№23 в м. Арциз, Одеська область» на 160 838 грн. – до 735 348 грн., обґрунтовуючи це кошторисною вартістю робіт в робочому проекті, затвердженому рішенням міськвиконкому №247 від 06.06.2018. Тобто тією самою сумнівною кошторисною вартістю, яка, як ми вже довели, за місяць дивовижно зросла на 23%.

В якості обґрунтування збільшення вартості капітального ремонту тротуару називалось використання підрядником тротуарної плитки від одеського виробника, оскільки арцизька плитка має низьку якість. Крім того, підрядник нібито залучав висококваліфікованих робітників, які, на відміну від арцизьких, більш якісно кладуть плитку.

Незважаючи, що вимоги Міхова більш нагадували шантаж, депутати на той сесії на нього не піддались, і судячи по казначейським платіжкам, Арцизька міська рада заплатила ТОВ «Єко Агро Трейд» за капітальний ремонт тротуару по вулиці Будівельників виключно в межах договору – 562 905 грн. Але Міхов не був би Міховим, якби залишив все так, як сталось.

11.10.2018 депутати прийняли зміни до міського бюджету, в т.ч. до бюджету розвитку, збільшивши бюджетні призначення на «Капітальний ремонт тротуару по вул. Будівельників №3-№23 в м. Арциз, Одеська область» на 160 838 грн., тобто як раз на ту суму, як хотів Міхов.

Разом з цим збільшились бюджетні призначення на статтю витрат «Капітальний ремонт та благоустрій тротуару по провулку Тихий (від вулиці Гагаріна до вулиці Будівельників) у м.Арцизі, Одеської області» – більш ніж 50%: від 600 000 грн до 920 250 грн.

І цікавим є, що додаткові кошти на капітальний ремонт тротуару по вул. Будівельників, і на капітальний ремонт тротуару по провулку Тихий, судячи по казначейським платіжкам і відомостям, оприлюдненим на Порталі публічних закупівель ProZorro, освоювала одна і та ж підрядна організація – ТОВ «Роад Вест» (ЄДРПОУ 41637530). А ще більш цікавим є той факт, що ТОВ «Єко Агро Трейд» і ТОВ «Роад Вест» є пов’язаними компаніями – мають одну і ту ж особу у складі засновників (Тараненко Іван Федорович), а також одну і ту є юридичну адресу (Одеська область,
м. Білгород-Дністровський, вул. Сонячна, 5б, кв.16)

Ці пов’язані особи отримали від Арцизької міської ради понад
1,8 млн.грн.:

ТОВ «Єко Агро Трейд» – 883 385,42 грн. – за капітальний ремонт тротуарів на ділянках вул. 28 червня і вул. Будівельників;

ТОВ «Роад Вест» – 945 361,33 грн. – за капітальний ремонт тротуарів на ділянках вул. Будівельників і пров. Тихий.

Що конкретно ТОВ «Роад Вест» ремонтувало на вул. Будівельників – достеменно невідомо, оскільки Арцизька міська рада з осені 2018 року перестала виставляти в ProZorro копії укладених договорів.

Водночас, з Бази даних і системи аналітики Clarity Project, що включає в себе дані ProZorro і реєстрів ДАБІ, відомо, що ні Арцизька міська рада, ні ТОВ «Роад Вест» не звертались до органів Державної архітектурно-будівельної інспекції України з приводу оформлення повідомлення про початок будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), або оформлення повідомлення про зміну даних відносно об’єкту «Капітальний ремонт тротуару по вул. Будівельників №3-№23 в м. Арциз, Одеська область».

В Реєстрі дозвільних документів ДАБІ є єдине повідомлення про проведення про початок будівельних робіт на об’єкті «Капітальний ремонт тротуару по вул. Будівельників №3-№23 в м. Арциз, Одеська область» і там фігурує підрядна організація ТОВ «Єко Агро Трейд».

У зв’язку з чим виникає питання – чи проводило ТОВ «Роад Вест» будь-які будівельні роботи на вул. Будівельників? Адже оформлення дозвільних документів на будівельні роботи, що фінансуються з бюджету, є обов’язковим (втім, не тільки тих, що фінансуються з бюджету). Це ж несамовільне будівництво.

C:\Users\AcerUser\Desktop\2019-03-06_090026.jpg Враховуючи відсут-ність подібного дозвільного доку-менту виникає інше питання: в зв’язку з чим Арцизька міська рада перерахувала ТОВ «Роад Вест» кошти у сумі 160 838 грн. за капітальний ремонт тротуару вул. Будівельників вздовж будинків №3-№23
3-ма казначейськими платіжками:

25.10.2018 –
48 089,64 грн.,

12.11.2018 –
102 878,23 грн.,

22.11.2018 –
9 330,92 грн.

Ось така дилема:
– договір підряду з ТОВ «Роад Вест» на капітальний ремонт тротуару вул. Будівельників вздовж будинків №3-№23 Арцизька міська влада укладала, але договір в ProZorro не виклала;

– Арцизька міська влада за договором підряду сплатила ТОВ «Роад Вест» в повному обсязі, але дозвільні документи на будівельні роботи не оформлювала

Отже чи виконувало ТОВ «Роад Вест» роботи на вул. Будівельників в м. Арциз Арцизького району Одеської області? На це питання вже повинна відповідати Держаудитслужба та інші компетентні органи.

Втім, Арцизька міська рада дуже привільно відноситься до оформлення дозвільних документів на будівельні роботи. Так, на «капітальний ремонт тротуару по вул. 28 Червня (від площі Шевченка до будинку №97)», що виконувався підрядником ТОВ «Єко Агро Трейд», повідомлення про початок будівельних робіт не оформлювалось. А повідомлення про початок будівельних робіт на «капітальний ремонт тротуару по вул. Будівельників №3-№23» було зареєстровано у вересні 2018 року, коли з ТОВ «Єко Агро Трейд» вже розрахувались.

На разі, ретельна перевірка Реєстру дозвільних документів Держархбудінспекції засвідчила, що Арцизька міська рада взагалі не оформлює декларації про готовність до експлуатації об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1). При оформленні майже 100 повідомлень про початок будівельних робіт з 2015 року – жодної декларації про готовність про експлуатації об’єкта! Арциз став столицею недобудів та незавершеного будівництва? Якась сумнівна слава.

Між тим, в арцизьких паблік-групах у Facebook активно обговорюються факт зависоких цін на тротуарну плитку, яку стали класти останній рік, як приклад:

Високі ціни, відсутність дозвільних документів на будівельні роботи та відсутність декларацій на готовність до експлуатації. Чи не забагато порушень в Арцизі?

 

Read More

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *