Чт. Июл 18th, 2019

Втеме

Свежие новости

Керч – Чорноморськ, Керч – Ізмаїл або як українські порти ігнорують санкції щодо окупованого Криму

Україна, вимагаючи від інших держав запровадження санкцій, вкотре ігнорує власні нормативи, якими запроваджено відповідальність щодо суб’єктів господарювання, які порушують ті самі санкції. Більш того, все відбувається саме у господарстві пана міністра.

Отже, дивиться. Це 2 російських суб’єкти господарювання:

1. Товариство з обмеженою відповідальністю «Транс-Сервіс» (ООО «Транс-Сервис»), ідентифікаційний податковий номер 6163127928, зареєстровано 18.02.2013 з основним видом діяльності – «діяльність морського вантажного транспорту». Має юридичну адресу в місті Ростов-на-Дону, вул. Радянська, 44, літер А, офіс 416 (до 24.10.2016 – м. Ростов-на-Дону, вул. Велика Садова, 188а, офіс 1259а).

Директором товариства є Лутфуллаєв Хайрулла Мухторджонович. А засновник – компанія з Маршаллових Островів Privilege Win. Company Ltd., зареєстроване 05.10.2012 за адресою: Trust Company Complex, Ajeltake Road, Ajeltake Island, MH96960, Majuro, Marshall Islands.

За даними Російського морського регістра судноплавства, товариство «Транс-Сервіс» знаходиться за адресою: РФ, м. Ростов-на-Дону, проспект Кіровський, 45г, офіс 5 і є власником 5-и плавзасобів типу «річка-море» під російським прапором

Відносно 2-х нафтоналивних танкерів «Капитан Щемилкин» і «Капитан Пшеницин», що належать ТОВ «Транс-Сервіс», оператором виступає інший російський суб’єкт господарювання:

2. Товариство з обмеженою відповідальністю «Річмортранс» (ООО «Речмортранс»), ідентифікаційний податковий номер 6163127974, зареєстровано 19.02.2013 з таким же основним видом діяльності – «діяльність морського вантажного транспорту». Має також юридичну адресу в місті Ростов-на-Дону, вул. Велика Садова, 188а, офіс 1258.

Директором є Богуславська Анна Олександрівна. А засновник – ще одна компанія з Маршаллових островів Express Fortune Limited, за реєстроване 05.10.2012, за адресою: Trust Company Complex, Ajeltake Road, Ajeltake Island, MH96960, Majuro, Marshall Islands. Водночас, за відомостями з російських баз даних юридичних осіб станом на березень 2016 року, ТОВ «Річмортранс» до серпня 2013 року мав серед засновників з часткою 99% громадянина України.

Таким чином, і ТОВ «Транс-Сервіс», і ТОВ «Річмортранс» зареєстровані з інтервалом в 1 день, а також декілька років мали юридичну адресу з різницею в 1 офіс. Крім того, за однією адресою на Маршаллових островах зареєстровані і компанії, які на даний момент є засновниками цих товариств. Все це – до того, що ці дві компанії є пов’язаними особами.

Обидва вищевказані нафтоналивні танкери «Капитан Щемилкин» і «Капитан Пшеницин» періодично заходять в закритий порт Керч, а після цього без будь-яких перешкод перебувають в акваторіях українських портів:

– дані по танкеру «Капитан Пшеницин» (Kapitan Pshenitsin, IMO 8727941)

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37815577_1757074427746581_5356869475712892928_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=275c93671bb22d4323307f9264af8fd9&oe=5CB06B14

– дані по танкеру «Капитан Щемилкин» (Kapitan Schemilkin, IMO 8727965)

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37791684_1757078457746178_8365878401709375488_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=b1dfb723e4e425b7fbeaa486195eb567&oe=5CAF991B

При цьому, танкер «Капитан Пшеницин» в квітні поточного року перебував на ремонті в ТОВ «Судноремонтне підприємство «Дунайсудносервіс» (акваторія Ізмаїльського порту). А танкер «Капитан Щемилкин» прибув в Чорноморськ 11.05.2018 безпосередньо з Керчі, куди заходив 04.05.2018; остання відома (на момент проведення розслідування) позиція судна станом на 23.05.2018 – Чорноморський судноремонтний завод в акваторії Чорноморського порту.

Вірогідна причина прибуття на судноремонт – проведення планового ремонту для підтвердження класу судна в Регістровій книзі РФ. Адже дотепер в Україні діє підрозділ Російського морського регістра судноплавства у вигляді приватного акціонерного товариства з основним офісом в Одесі.

Якщо раніше воно називалося Регіональне управління в Україні Російського морського регістра судноплавства, то після початку російсько-української війни перейменувалося в «Морський регістр судноплавства в Україні», код. ЄДРПОУ 01125560. Але як і раніше його засновником є російський суб’єкт господарювання – Федеральна автономна установа «Російський морський регістр судноплавства», розташована в м Санкт-Петербург (РФ).

Це класифікаційне товариство не тільки проводить огляд і обстеження суден для включення в реєстрову книгу під російським прапором. Регістр обстежує підприємства і їх товари, а також послуги, що надаються суднам під російським прапором. Для проведення процедур огляду/обстеження співробітники Регістра оглядають судна в портах, а послуги і товари – на самих підприємствах, зокрема, на судноремонтах.

Наприклад, судноремонтний завод в с. Малодолинське Чорноморського міської ради (юридична особа – Приватне акціонерне товариство «ІСРЗ») 26.07.2017 отримав свідоцтво Російського регістра про відповідність підприємства.

Таким чином, співробітники російського підприємства до теперішнього часу мають допуск в закриті прикордонні території портів і судноремонтних заводів, де також проводяться ремонтні роботи наших військових кораблів. При цьому, згідно з внутрішніми інструкціями, співробітники російського регістра проводять відео- і фотофіксацію своїх робіт.

При цьому, в Україні є судноремонтні заводи, які не сертифіковані Українським регістром судноплавства, а навпаки, мають тільки російські сертифікати і обслуговують, відповідно, судна під російськими прапорами.

Яскравий приклад – ТОВ «Судноремонтне підприємство «Дунайсудносервіс» в Ізмаїлі, що має виключно російські сертифікати. За інформацією ЗМІ, дане підприємство з середини 2000-х років контролюється родиною Урбанських, зокрема, народний депутат України Олександр Урбанський був комерційним директором ТОВ СП «Дунайсудносервіс». Ще один ізмаїльський судноремонтний завод ПрАТ «Дунайсудноремонт», сертифікований і українським, і російським регістром. І це підприємство також контролюється сім’єю Урбанських.

Обидва підприємства, як виконавці судноремонтних робіт для російських суден, неодноразово фігурували в рішеннях судових органів РФ з питань митних пільг за ремонти суден за межами митної території Росії. При цьому, росіяни для виключення проплат в Україні використовували австрійську компанію «RTS River Trans Service Schiffhrtsgesellschaft GmbH».

У 2012 році на території ТОВ СП «Дунайсудносервіс» сталася пожежа, в ході якого загинули 2 іноземних громадянина – представник судновласника і представник Регіонального управління Російського морського регістра судноплавства. Одеський окружний адміністративний суд, який розглядав Акт про нещасний випадок, у своїй постанові ще тоді відзначав, що Територіальним управлінням Держгірпромнагляду в Одеській області не вивчалась законність знаходження іноземців на території судноремонтного заводу, що є підприємством з обмеженим пропускним режимом доступу і розміщено в контрольованому прикордонному районі.

Це було ще в 2012 році, а тепер вже під час війни, в акваторію заводу заходить судно, що прибуло безпосередньо з окупованого кримського порту Керч і без будь-яких перешкод з боку прикордонників і капітанії ізмаїльського порту ремонтується і йде назад. Тобто на даний момент відносно українських судноремонтних заводів до цих пір не вирішені питання безпеки, як з перебуванням іноземних громадян, які представляють інтереси російського державного підприємства, так і з перебуванням російських суден, що прибувають в тому числі з окупованих кримських портів.

Додайте до цього той факт, що підрозділ російського регістра дотепер діє в Україні, скасувавши санкції проти себе завдяки “справедливому” українському суддівству, і дотепер має доступи до акваторій портів. А судна прям з окупованого Криму заходять в українські порти і до них не застосовується жодних санкцій. А де ж арешти суден за порушення порядку в’їзду/виїзду на/із тимчасово окуповану територію України? А де кримінальна відповідальність екіпажу? Де реакція капітаній портів і прикордонників?

Григорій Козьма

Після оприлюднення результатів цього розслідування, в тому числі через телебачення, танкер під російським прапором «Капитан Щемилкин» безперешкодно вийшов з акваторії заводу і Чорноморського морського торгівельного порту. Будь-яких намірів у прикордонників чи капітанії затримувати судно не було. А вже через декілька місяців, 25.11.2018 наша держава стикнулась з черговою провокацією Росії в Керчинській протоці, коли російськими прикордонниками в нейтральних водах були затримані 2 малих катери та рейдовий буксир ВМС ЗСУ при переході з порту Одеси до порту в Маріуполі. Скільки ще буде провокацій, доки ми наведемо лад з безпекою на морі та в портах?

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *